ניקוי חלונות בשיטת עשה זאת בעצמך

0
2446
ניקוי חלונות בשיטת עשה זאת בעצמך

כל אחד היה רוצה חלונות נקיים ומצוחצחים, אבל לא כולם רוצים או יכולים להרשות לעצמם להיעזר בחברת ניקוי חלונות מקצועית. החלונות הביתיים מגיעים במידות שונות וכיום יש יותר ויותר בתים שבהם יש חלונות גדולים שמשלבים חומרים שונים, דלתות הזזה רחבות ידיים וכל אלו מעמידים בפני מי שרוצה חלונות נקיים אתגרים שקשורים לשמירה על ניקיון החלונות.

למה חשוב לשמור על חלונות נקיים?

חלונות נקיים בבית חשובים קודם כל לנראות של החלל כולו. חלונות נקיים משדרים יוקרה, ומעצימים את האור הטבעי שנכנס הביתה ומכאן חשיבותם. חלונות נקיים נשמרים גם לאורך זמן נקיים משריטות ומסילות מצוחצחות יהיו מועדות פחות לתקלות.

רק לאחר שננקה את חלונות הבית נבין כמה נעים לחיות בבית שבו המבט החוצה הוא שקוף לחלוטין ואינו כולל חלקיקי אבק וטביעות אצבע. השאלה היא כיצד ניתן לנקות את חלונות הבית בצורה מושלמת באופן עצמאי. התשובה לפניכם.

מה נשאל את עצמנו רגע לפני?

רגע לפני שניגש לניקוי החלון חשוב לשאול את עצמנו כמה שאלות. ראשית נבדוק על איזה חלון מדובר ואילו חומרים יש בו. זה כולל את מסגרת החלון- ממה היא עשויה וכמובן את סוג הזכוכית עצמה, עובייה והמרקם שלה. שאלה אחרת קשורה לאפשרות לנקות את החלון מבפנים ומבחוץ. האם יש אפשרות לנקות את החלון מבחוץ מבלי לפרק אותו? האם נדרש פירוק? האם זהו חלון הזזה או חלון נפתח, האם זהו חלון עם או בלי כיס חלון? ועוד.

שאלה אחרת קשורה למיקום של החלון בבית. ניקוי חלון במטבח למשל דורש חומרים אחרים לעומת ניקוי חלון במקלחת, זאת בעיקר בשל סוג הלכלוך שנתפס בו שיהיה בדרך כלל קשה יותר ויכלול שומנים. במקרים אחרים בחלונות שממוקמים בחללים שבהם רצפת פרקט למשל נימנע משימוש בחומרים חזקים שעלולים לפגוע בפרקט או שנניח יריעות להגנה על הפרקט.

ניקוי בשיטת עשה זאת בעצמך- עשה ואל תעשה

שאלה על ניקיון בכלל ובפרט על ניקוי חלונות בשיטת עשה זאת בעצמך דורשת חשיבה על חומרי העבודה ושיטות העבודה. לכלוך קשה למשל יש להסיר באמצעים שלא ישרטו את החלון ולשם כך יש מטליות מיוחדות וחומרי ניקוי ייעודיים לחלונות. ניתן להשתמש גם בסכין גירוד שמוציאה לכלך קשה במיוחד ושומרת על תקינות החלון מבלי להשאיר עליו שריטות מיותרות. בהקשר זה חשוב להדגיש את החשיבות של אי שימוש יתר בחומרי ניקוי.

מחשבה מוטעית גורמת לאנשים לחשוב שאם ישתמשו בהרבה חומרי ניקוי יגיעו לתוצאה טובה יותר. במקרה של חלונות ההיפך הוא הנכון ודווקא המשפט פחות שווה יותר מתגלה כנכון. עודף חומרים משאיר עננה על החלונות ולכן חשוב להשתמש בחומר ניקוי מתאים בכמות קטנה. לבסוף, טיפ חשוב של מקצוענים: לאחר שסיימתם לנקות את החלון, גם אם הוא נראה יבש, קחו סמרטוט לח ונגבו את החלון שוב בתנועות אחידות. זה מבטיח לכם חלון מבריק ללא סימני ניקוי וניגוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here