סודות ההצלחה – להיות מעצב טוב יותר !! מדריך למתחילים

0
2200
סודות ההצלחה – להיות מעצב טוב יותר !! מדריך למתחילים

"כל ההתחלות קשות" אמרו חז"ל ונראה לי שהם כיוונו טוב למקצוע שלנו

סיימת לימודי עיצוב ועכשיו אתה בצומת דרכים, מה איך ולאן פונים?

איך משתפרים? איך בונים פורטפוליו שיפיל מהרגליים?

האם להמשיך ללמוד? (בפרוש- כן!!)

כמה פעמים הסתכלת סביב וקיבלת חלישות הדעת רק מלראות את כמות המעצבים (או יותר נכון המעצבות(-:) שבתחום?!

כמה פעמים תהית אם בכלל שווה להמשיך?

האם יש אפשרות להצליח?

אם נתקלת בתהיות האלה יותר מפעם אחת המאמר הזה מוקדש לך:

שאיפות ורצון לטפס גבוה – הם הדרך להצלחה אמיתית!

"שאיפה להצלחה בלי עבודה דומה לחיפוש פרות היכן שלא זרעת זרעים"

אז איך באמת עושים את זה? איך הופכים טובים יותר בתחום שלנו? שישה טיפים להתחלה שגם בהמשך לא יזיקו..

1.חדשנות, סקרנות ורצון לדעת: קוביה יוצאת דופן

המפתח להצלחה – הסתכלות מסביב, כל הזמן, כל רגע. הרצון להתפתח הוא טבעי אצל כל מעצב. מעצב טוב חייב אבל פשוט חייב ללמוד כל הזמן, לקרוא, להתקדם ולעבוד בלי סוף. אחד הדברים האהובים עליי הוא להיכנס לאתרים של מעצבי על ולהרבות את קנאת הסופרים שלי (-: כפשוטו, לשאול את עצמי – רגע, איך הוא עשה את זה???? איך הם הגיעו לרעיון הגאוני הזה של הלוגו? איך הם יצרו את האפקט המדהים הזה בפוטושופ?? איך היא יצרה את העיצוב המושלם הזה? השאלות הרבות הללו מולידות תשובות בסופו של דבר וגורמות לי לנסות שוב ושוב, מה שמוביל לשלב הבא:

2. לימוד אינסופי של התוכנות, ללא הרף.

פוטושופ למשל, זו תוכנה שלעולם אי אפשר לשבוע ממנה. מאיזה כיוון שלא תסתכל תמצא 10 דרכים שונות לבצע את אותה פעולה. ככל שתדע יותר, תתמקצע יותר ותגיע לרמות גבוהות יותר של ביצוע.

3. לקרוא , להתחבר לפורומים רלוונטים ולהגיב

חלק חשוב מאוד מתהליך הלמידה הוא האינטרקציה עם מעצבים נוספים. אז נכון שבהתחלה תרגיש קצת כמו גולם בין כל המשתמשים הוותיקים של הפורום ..אבל ביננו למי אכפת? מי מכיר אותך? זרוק מילה. נסה להשתלב, שאל שאלות- גם הטפשיות ביותר. מקסימום לא יענו לך. נסה לדלות מידע מכל מעצב שאתה מחזיק ממנו – אין הביישן למד, נכון?! אז מספיק להתבייש – תתחיל לשאול, להעלות עבודות, לחטוף ביקורת (בתקווה שהיא תהיה בונה- לא שאני מאמינה שיש דבר כזה ביקורת בונה) ולהשתפשף בין גרפיקאים אחרים.

4. טוטוריאלים, מדריכים- קרא כל מה שכתוב ותרגל

ברחבי הרשת ניתן למצוא עשרות, מאות ואלפים של מדריכים החל מיצירת האפקט הפשוט ביותר בפוטושופ ועד ליצירת הדמיה מסובכת או קולאז מ 45 תמונות שונות- רק לנסות. מודה… היו תרגילים שהתחלתי ולא סימתי עד היום, אבל מה.. לפחות הגעתי עד שלב 35 וזה לא רע!!

כדאי להתחיל עם התרגילים הפשוטים ומהר מאוד עוברים לדברים קצת יותר מורכבים ומהנים. גם כיף, גם תחושה של מקצוען (מה , אני עשיתי את זה?!) וגם תרגול מעולה כהכנה לחיים האמיתיים. נצל את החופש היצירתי שלך- מי בעצם מכתיב לך? OPEN YOUR MIND , נסה טכניקות, תמציא טכניקות. תמציא משהו ותקרא לו טכניקה (-: הרי ידע בסיסי יש לך, עכשיו זה הזמן להתפרע. כשמנסים להשיג משהו זורקים המון חיצים לכל כיוון, זרוק חיצים, נסה כמה כלים אפשריים בתוכנה כדי להשיג תוצאה אחת.

5. השתתף בתחרויות – הדרך היא העיקר

נכון שאתה תתחרה עם עוד 1000 מעצבים או יותר, אבל שוב, עשה את זה בשביל הספורט וההתמקצעות. אתגרי עיצוב הם מעולים על מנת לפתח חשיבה יצירתית וכן בשביל פרסום. כל אחד יכול להשתתף בתחרות העיצוב ויכול לנצח.

היתרונות הברורים הם :

1.עבודה עם דד-ליין, בתנאי "העולם האמיתי", לפי בריף מסודר שמכתיב מנהל התחרות.
2.הוספת עבודה מעולה לתיק העבודות שלך וכן נקודת ציון חשובה לרזומה ( השתתפתי במספר תחרויות בלה בלה בלה…)

החסרונות:
1.עבודה קשה (ומצד שני אולי זה יתרון בעצם),
2.תחושה של אחד מאלף ומאידך- גם אחד מאלף יכול לזכות (-:

6. פורטפוליו אחד – מספר אתריםתיקיות מוקטן לבלוג

כדאי מאוד ליצור תיק עבודות (פורטפוליו) במספר אתרים שונים ברחבי הרשת. כתבתי על כך כבר בעבר שאין להסתפק ביצירת פורטפוליו באתר שלך. על מנת ליצור קידום טוב (הן בגוגל והן מבחינה שיווקית). כדאי מאוד למקם את תיק העבודות שלך באתרים שונים. פורומים שונים (דוגמת פרוג המעולה) המאפשרים הצגת תיק עבודות הם מקום מעולה. אפשר וכדאי גם להשתמש בפלטפורמות אחרות ברחבי הרשת כגון פורטלים למינהם המאפשרים רישום חינמי והצגת תיק עבודות קטן לצד השם והמקצוע. לא לשכוח לקשר בין האתרים השונים על ידי הוספת קישור לתיק העבודות המרכזי שלך באתרך. (עוד על יצירת תיק עבודות בפוסט הנ"ל)

ולא לשכוח בסופו של דבר להתמיד להתמיד ולהתמיד. לא להתייאש גם שהדרך נראית עוד ארוכה והיעד רחוק. לפעמים הוא קרוב יותר משנדמה…בהצלחה!!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here