עבודה‌ ‌יפה:‌ ‌כך‌ ‌תשתלבו‌ ‌בתחום‌ ‌ההדמיות‌ ‌האדריכליות‌

0
1507
הדמיה אדריכלית: סטודיו מעיין גולן, עיצוב פנים: שרון מעיין.

הדמיות אדריכליות הפכו לכלי דומיננטי ואפקטיבי בתחום העיצוב והאדריכלות בשנים האחרונות. הדמיות אדריכליות בשפה המקצועית מתייחסות להדמיות חוץ ולהדמיות פנים, הדמיות חוץ ממחישות סביבות אדריכליות ותכנון נוף בעוד שהדמיות פנים מתמקדות בהמחשה של חללי פנים, חלוקת החלל ועיצובו. היכולת להמחיש רעיון, לתרגם אותו ויזואלית, ללוות תהליך תכנוני ולחוות את התוצר הסופי הוא כוח של ממש, בעיקר בתחום שבו תהליכים עלולים להמשך מספר שנים. אם שאלתם את עצמכם כיצד תוכלו גם אתם להשתלב בתחום, למי זה מתאים ואיזו מסגרת לימודית מומלצת עבורכם, מאמר זה ינסה לעשות סדר ולספק מידע חשוב בנושא.

למי זה מתאים: טכני אל מול יצירתי

הדמיות אדריכליות, בעיניי, הן השילוב המושלם בן ההתמכרות לעבודת מחשב מאוד אישית ואינטימית לבין החיבור והמשיכה לאדריכלות ולעיצוב חובק עולם. לשני התחומים משהו במשותף, צד טכני אל מול צד יצירתי. שאלו את עצמכם: האם עבודת מחשב מתאימה לי? האם יש בי תשוקה לעיצוב? הדמיות אדריכליות מצד אחד דורשות יכולות טכניות כדוגמת: תפעול תוכנה, קריאת שרטוטים, תכניות עבודה ובנייה תלת ממדית. מצד שני, הדמיות מאפשרות חופש יצירתי לעצב, לתכנן, לדייק, ליצור עיצובים משלכם או להמחיש עיצובים של אחרים וללמוד מהם.

צא מהקופסא: אלטרנטיבות לימוד 

קיימות מספר מסגרות לימוד בתחום, להלן שלוש אלטרנטיבות בולטות:

  • מכללה – קורס שנתי המספק ידע במספר תוכנות תלת מימד, לצד עריכת תמונה ווידיאו. 
    • יתרון: הקניית ידע רחב והנגשת מספר גבוה יחסית של כלי עבודה ותוכנות בתחום, מה שיאפשר לכל אחד לבחור את כלי העבודה שלו ולנווט בתחום ההדמיה והתלת מימד. 
    • חסרון: צמצום ודיוק של כלי העבודה לכלים עיקריים בתחום ההדמיה האדריכלית, יאפשר להעמיק את הידע.
  • מסגרת פרטית – קורס בקבוצות קטנות, המספק ידע פרקטי בתחום ההדמיות האדריכליות ויצירה של הדמיות פנים וחוץ.
    • יתרון: מסגרת לימוד קטנה, יחס אישי, מיקוד הידע לתוכנות ושיטות עבודה רלוונטיות בתחום.
    • חסרון: חשיפה מצומצמת יחסית לכלים נוספים בתחום ההדמיה והתלת מימד ומשך קורס קצר יותר בד"כ.
  • למידה עצמאית – קורסים דיגיטליים, חינמיים או בתשלום המועברים ע"י אוטוריטות בתחום בארץ ובעולם. 
    • יתרון:  יכולת לבחור את תכני הקורס, להעמיק את הידע בתחומי עניין וחוסרים, לנווט בין תכנים בהתאם לרמה המעשית.
    • חסרון: דורש יכולת התמדה ולמידה עצמאית, בד"כ מענה מוגבל (אם בכלל) לשאלות והתמודדות עם קושי, ללא יחס אישי. 

טיפים להצלחה

  1. עניין של פרופורציה – כשמתעסקים בתחום התכנון, אדריכלות ועיצוב פנים, צריך לקחת בחשבון קנה מידה אנושי. על מנת לייצר הדמיה ריאליסטית עלינו לסגל הבנה בסיסית בתכנון והכרות עם מידות ופרופורציה אנושית. למזלנו, את התשובות לרוב השאלות נוכל למצוא במרחב המיידי שסובב אותנו. באיזה גובה האי במטבח? מה גובהו של שולחן העבודה שלי? היכן ממוקמת הטלוויזיה ביחס לצופה? כל שעלינו לעשות זה לשאול שאלות, להתבונן, להוציא מטר ולמדוד.
  2. לגעת בחומר – אחד המאפיינים הבולטים בתחום העיצוב הוא העיסוק בחומרי גמר. היכרות עם חומר, התבוננות והבנה של המאפיינים שלו: שקיפות, השתקפות, ברק, חספוס, כיוון סיבים, פריסה של האור על אותו החומר, קשיות ועוד. מה קורה במפגש בין חומרים, איך משלבים בין סוגים שונים של חומרים ואיזו אווירה וסגנון עיצובי ניתן לייצר בבחירה שלהם? אלו רק חלק מאותן שאלות מהותיות שיכולות להוביל פרויקט ולספר לנו קצת יותר על התוצרים שלו. על מנת לייצר הדמיה אדריכלית ריאליסטית, חשוב להכיר מגוון של חומרי גמר, לגעת בהם ולהבין קצת יותר על המאפיינים שלהם. 

לסיכום:

הדמיות פנים וחוץ משלבות בין שני עולמות שבתפיסה יכולים להיות מקבילים או משלימים. באם זיהית את עצמך בין השורות, כל שעליך לעשות הוא לבחור את מסגרת הלימוד המתאימה, כך שתהווה עבורך בסיס איתן ומצע פורה לשילוב מקצועי בתחום. יש לקחת בחשבון שהתחום הוא דינמי, שהיופי הוא בעיני המתבונן ושבכוחנו לייצר מציאות. נסה להביע את עצמך בתכנון הפרויקט, בעיצוב שלו, בסיפור שעומד מאחורי ההדמיה, באווירה אותה אתה מייצר, בהדגשי התאורה ובצבעוניות.

לעמוד האינסטגרם לחצו כאן

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here