עבודה נכונה עם ביג דאטה – איך עושים זאת נכון?

0
883
עבודה נכונה עם ביג דאטה - איך עושים זאת נכון?
קרדיט FREEPIK

בעיקר בארגונים וחברות מסדרי גודל משמעותיים, מצטברות כמויות אדירות של מידע ממקורות חיצוניים ופנימיים. בעידן בו "ידע הוא כוח" הנתונים יכולים וצריכים להפוך למשאב משמעותי שבו משתמשים כדי לקבל פרספקטיבה רחבה, וכדי לבצע ניתוחים ולהסיק מסקנות המובילים ליתרון תחרותי, להחלטות מושכלות ולצעדים אופרטיביים הולמים. אכן, ברבים מהארגונים הגדולים כבר מפנימים את החשיבות של ביג דאטה, ולא פעם מבצעים צעדים לייעול העבודה איתו. יחד עם זאת, ההשקעה בבינה עסקית עדיין נמצאת בחיתוליה במשק המקומי, ואפילו הארגוני שכן השקיע עדיין לא מפיקים לרוב את המיטב מהכלים שלהם. אז בשורות הבאות נביא מידע לגבי עבודה נכונה עם ביג דאטה.

תחום חדש שמצריך מומחיות מיוחדת

בראש ובראשונה, יש לזכור כי ביג דאטה עדיין נחשב לתחום חדש, גם אצלנו וגם במדינות אחרות. המשמעות היא שבכל עת נכנסים כלים חדשים התורמים לזמינות ונגישות המידע, ובכל שנה אנו עדים להתפתחויות בתחומים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה. המשמעות היא שכדי להבין אילו כלים הם האופטימאליים מבחינת הארגון, נדרש תהליך המבוסס על הגדרה של מטרות, בחינה של מקורות המידע ודרכי השימוש האפשריות בהם, ולפיכך ניתן לשדרג את הכלים שכבר קיימים או לבחור בכלים חדשים.

משמעות נוספת היא שלצורך ביצוע התהליך נדרש כוח אדם ייעודי, כזה שעבר הכשרות הולמות, בעל ניסיון והשכלה מתאימים. אלא שמכיוון שהתחום חדש יחסית, אין זה פשוט למצוא בתוך הארגון אנשים מתאימים, ואילו גיוס עובדים חדשים מבחוץ הוא תהליך מורכב הכרוך בהשקעת זמן ועלויות. מאידך, ניתן לפנות לחברות המציעות שירותים בתחום במיקור חוץ, אשר אצלן האנשים כבר בעלי רקע ומומחיות ספציפית בנושא, ומחזיקים בניסיון משמעותי. מדובר בשירותים כמו יועץ BI לארגון במיקור חוץ, מתן ייעוץ לאור תהליך בדיקה של המידע בארגון, פיתוח של פרויקטים מתחילתם עד סופם, וכיוצא בזאת.

לבחור את הכלים הנכונים

טיפול בביג דאטה, או אינטליגנציה עסקית, מאפשר לאסוף, למדוד ולעבד מידע, ולהפכו לבסיס לתובנות של שדרת הניהול. בימינו ארגונים מוצפים במידע הכולל וידאו, תמונות, טקסטים ועוד, ולא פעם הולכים לאיבוד בתוך הערוצים השונים, כגון האונליין, אפליקציות, צ'אטים ובוטים למיניהם. המטרה של חברות המתמחות בתחום היא לעזור בהפקת תובנות לאור ניתוח חכם. אחד הפתרונות שהן מציעות הינם כלים אנליטיים המאפשרים מעקב אחרי שימוש בערוצים, זיהוי של בעיות, כיול אוטומטי לאורך זמן, זיהוי של מגמות ודפוסים, והשוואה בין דפוסים של תקופות. שירותים אלו מתאימים למעשה לארגונים מכל המגזרים, בין אם ענפי השירותים, תעשייה, פיננסים וכיוצא בזאת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here