עורך דין פלילי – לא רק למגיעים מעולם הפשע

0
168
credit: canva.com

התחום הפלילי נראה לרבים מאיתנו רחוק מאוד, תחום הנוגע רק לעבריינים המגיעים מעולם הפשע, עבריינים או כאלה שהחיים פחות היטיבו איתם והתדרדרו בסופו של דבר, בין אם בתחום הסמים, עבירות רכוש או כל סוג אחר של עבירות.

אלא שלצערנו הרב, החיבור הבלעדי של הדין הפלילי עם עולם הפשע הוא סטיגמה בלבד, כיוון שכל אחד מאיתנו יכול להיקלע למצב בו הוא חשוד בעבירה כלשהי, בצדק או שלא בצדק, וצריך להתמודד עם שלביו השונים של ההליך הפלילי, החל מחקירה , לעיתים דרך מעצר או דרך הליך שימוע (בעבירות מסוג פשע) ובהמשך עד המשפט עצמו. המפתח להתמודדות הוא בחירת עורך דין פלילי שיהיה מעורב בעניין כבר מהשלבים הראשונים עורך דין פלילי בעל ניסיון רב יכול להשפיע על התגלגלות הדברים הרבה לפני כן.

חשיבותה של התייעצות עם עורך דין לפני החקירה

כאמור, מעורבותו של עורך הדין צריכה להיות מוקדמת ככל האפשר. דווקא אנשים שעבורם זוהי חקירה ראשונה ובוודאי כאלה שבטוחים שלא עברו עבירה, עושים טעות ולא פונים  לעורך דין כבר בשלב הזה. הם בטוחים בצדקתם, מרגישים בנוח מול החוקרים בגלל היותם "אנשים מן הישוב". עם זאת,  לחוקרים טכניקות ואסטרטגיות פעולה כמו לנהל עם הנחקר שיחה שאינה דומה לחקירה, שיחה חברית ואינה מאיימת, זאת רק כדי להוציא ממנו פרטים נוספים שיתכן מאוד שלא היה אומר בחקירה שנעשית באווירה מאיימת יותר. עורך דין פלילי בראשון לציון או בכל מקום אחר שהוא בעל ניסיון יוכל כבר בשלבים מוקדמים אלה להנחות את החשוד כיצד לנהוג בחקירה, מה לומר ומה להקפיד שלא לומר.

בחירת עורך הדין הנכון – איך עושים את זה?

ההחלטה על בחירת עורך הדין היא ההחלטה החשובה ביותר שתעשו אם זומנתם לחקירה או נעצרתם והפכתם לחשודים בביצוע עבירה. חשוב לבחור עורך דין פלילי המתמחה בנושא אליו קשורה העבירה, בין אם אתם או ילדכם הנער, ובין אם המדבור בעבירות מחשב, עבירות סמים, עבירות מין, רכוש וכו'. לכל תחום ישנם את סעיפי החוק הרלוונטיים וגם פסיקות המהוות תקדימים משפטיים בהן אפשר להיעזר כך שהתמחות באותו תחום חשובה מאוד. מעבר לכך חשוב ניסיון והיכרות עם שלביו השונים של ההליך, הידיעה כיצד להנחות את החשוד  לקראת החקירה וכמובן שיהיה ניסיון בייצוג  נאשמים בעבירות דומות. מעבר לכך כדאי לבחור עורך דין שיהיה  זמין וקרוב, כך שאם אתם מתגוררים באזור רחובות וסביבתה, בחרו עורך דין פלילי ברחובות. כך עורך הדין מכיר את הנפשות הפועלות במרכז בתי המשפט הרלוונטיים או תחנות המשטרה המקומיות והדבר יכול להקל במידת מה.

עו"ד מעיין חיימוביץ היא עורכת דין פלילית, מכהנת כסגנית יושבת ראש הוועדה לזכויות חשודים ונחקרים בלשכת עורכי הדין, בעלת ניסיון רב בליווי חשודים וייצוג נאשמים במגוון עבירות פליליות, כולל עבירות פשיעה חמורה, פשיעה ברחבי הרשת ועבירות נוער.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here