פתרונות נכונים לניהול רכבי חברה

0
298
קרדיט: pixabay

המאבק בתאונות דרכים

לא כל אדם יכול להיות קצין בטיחות בתעבורה. מי שבוחר להיות כזה חייב לדעת שיש לו אחריות כבדה לשימור חיי אדם שנוסעים ברכב. קצין בטיחות בתעבורה אמון על בטיחות הרכבים בחברה ואסור לו לפספס ולו תקלה אחת הכי קטנה שעלולה לסכן את היושבים ברכב. אנו יודעים שמספר הנפטרים בתאונות דרכים הוא עצום ויש דרכים למנוע אותן. לא סתם תפקיד זה של קצין בטיחות בתעבורה מוגדר כחלק מהמאבק בתאונות דרכים וכל תאגיד המחזיק מספר רכבים חייב להעסיק אחד. לכן, קצין בטיחות בתעבורה צריך לקחת את תפקידו בכובד ראש ולעשות את עבודתו בצורה אחראית ועל הצד הטוב ביותר.

ארגון גדול שבמסגרתו פועל צי גדול של רכבים שונים, ביניהם רכבי הובלה וכו' חייב לנהל את השימוש ברכבים בצורה בטוחה ויעילה על מנת לקדם תפעול בטוח של משתמשי הרכבים. פעילות של ניהול צי רכב היא פעילות עיקרית בחברות בהם קיים מערך שינוע גדול כמו בחברות שהם חלק מתעשיית המזון, צבא הגנה לישראל וכו'. כיום כל חברה כזו שמחזיקה מספר כלי רכב, חייבת לפעול על פי תקנות התעבורה ולמנות אדם שינהל את ציי הרכבים. אופציה נוספת היא להשתמש בחברות הליסינג כך שהבעלות על הרכבים תשאר על שמם ומינוי והעסקת קצין בטיחות וניהול צי הרכב יהיה גם כן באחריות חברת הליסינג. ניתן לנהל בצורה אופטימלית את מערך התעבורה של החברה בין אם זה בעזרת חברות חיצונית או על ידי העסקת אדם מומחה בענייני בטיחות.

איך הופכים למנהל מערך התחבורה בחברה?

משרד התחבורה הוא זה שמדריך, מסמיך ומפקח על קצין רכב בתעבורה. על מנת לעסוק בתחום על המועמד לעמוד במספר תנאים. המועמד נדרש להיות בעל השכלה של 12 שנות לימוד, עליו לעבור בהצלחה מבחן אישיות שנערך מטעם משרד התחברה, עליו להחזיק בתעודת מקצוע בדרגת סוג 2 במכונאות רכב, עליו להיות בעל רשיון נהיגה סוג 3 לרכב משא עד 12 טון וקיימים גם לימודים ייעודים כדי להפוך אותו לקצין בטיחות מקצועי וראוי. חברת ג'יקובסון- שירותי בטיחות יכולה לספק ליברה שלכם שירותים של קצין בטיחות בתעבורה שיתאים לצורכי החברה.

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here