שהדיסלקציה לא תעצור אתכם: הפתרון הטוב ביותר ללקות הלמידה

0
1534
שהדיסלקציה לא תעצור אתכם: הפתרון הטוב ביותר ללקות הלמידה

דיסלקציה היא אחת מלקויות הלמידה המוכרות ביותר, ולפי הסטטיסטיקות כ-10% מכלל הישראלים מתמודדים איתה מדי יום. הם מתקשים לקרוא באופן רציף והיכולת שלהם להבין את הטקסט לוקה בחסר. לקושי הזה יש השלכות רבות על ההצלחה האקדמית ועל העתיד שלהם בכלל, שהרי קריאה והבנת הנקרא הן פעולות הכרחיות כדי לצבור ידע ולתקשר טוב יותר בעולם של היום, ובכלל. מצד שני, מי אמר שלקות למידה היא גזירת גורל?

דיסלקציה: מה זה אומר?

המודעות לדיסלקציה חשובה, בעיקר משום שהילדים הסובלים מהבעיה מתקשים מאוד בלימודים. הם קוראים לאט, לוקים בהבנת הנקרא ובמקרים רבים הם מתמודדים גם עם התגובות של הילדים האחרים בכיתה. אבחון דיסלקציה וההכרה בקיומה של הבעיה הם שני הצעדים הראשונים והחשובים ביותר, אלה שמאפשרים גם לילד וגם לסביבה להבין את הבעיה – ולטפל בה בצורה אפקטיבית ונכונה. מאחר ומדובר בנתק קוגניטיבי שגורם לבעיה, ולמרות שבמקרים רבים קיימת התפיסה לפיה אין פתרון של ממש לקושי, מכון זרחין מציע גישה טיפולית שונה, כזו שמאמינה שלקות למידה אפשר להעלים לחלוטין.

תופעה שיש לה פתרון

כיום נהוג לחלק את לקות הלמידה לדרגות שונות, ואפשר לזהות דיסלקציה בדיבור לצד הפרעות אחרות הקשורות בקריאה או בפענוח הטקסטים. כל אחת מהבעיות הללו פוגעת בילדים וביכולות האקדמיות שלהם. הם נותרים מאחור בזמן שחבריהם לספסל הלימודים מתקדמים בחומר הנלמד, הם נבוכים מהמצב ומהקשיים שהם חווים, ואין ספק שגם הדימוי העצמי שלהם נפגע במידה ניכרת. כדי להתמודד עם הקשיים הללו בצורה יעילה יותר, וכדי לאפשר לכל ילד לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו, ניתן למצוא היום כלים טיפוליים שמתגברים על נתק הקוגניטיבי ועל הפערים הקיימים. בזכות הכלים הללו הילדים מצמצמים את הפער ומתקדמים בצעד ענק לעבר חבריהם לכיתה.

לכתוב, לקרוא, לדבר

מיומנויות שפה הן אולי המיומנויות החשובות ביותר. הן הבסיס לתקשורת שלנו, הן מאפשרות לנו לספוג מידע, להישאר מעודכנים, לבטא את עצמנו ולהתפתח באופן תמידי. עם זאת, דיסלקציה בכתיבה או בדיבור מפריעה לאדם לדבר, לכתוב ולתקשר. היא מותירה אותו הרחק מאחור, עם ביצועים אקדמיים ירודים ופגיעה קשה בביטחון העצמי, וכשמדובר בילדים הקשיים האלה עשויים להוביל להשפעות רבות אחרות בכל הקשור לכישורים החברתיים ולהסתגלות שלהם לסביבה. אתם מוזמנים להעניק להם את הטיפול המתקדם של מכון זרחין ולאפשר להם לצמצם פערים ולשפר את הביצועים שלהם, וזה הזמן ליצור קשר בטלפון 050-4200291.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here