כתיבה שיווקית היא קריטית להצלחת העסק בעולם הדיגיטלי המשתנה תדיר, והיא מהווה חלק אינטגרלי מאסטרטגיה שיווקית רחבה של העסק. אך מהן מטרותיה העיקריות?
כתיבה שיווקית: הכוח שלך בעולם הדיגיטלי
קופירייטינג וגם כתיבה שיווקית היו קיימים הרבה לפני כניסת האינטרנט לחיינו, אבל תחום זה התפתח, השתנה והתעצב מחדש באופן דרסטי בעקבות המהפכה הדיגיטלית. בעולם בו אנשים מחוברים 24 שעות ביממה, ו-7 ימים בשבוע לסמארטפונים, ללפטופים ולטאבלטים – למידע שהם צורכים יש חשיבות. במיוחד בתחום הרכישה וההתנהגות הצרכנית, ישנם השפעות דרסטיות על עסקים וחברות עקב:
- עלייתן של הרכישות המקוונות במאות אחוזים
- השפעתם של מנועי החיפוש על דירוג ומציאת בתי עסק
- צריכת מידע במדיה החברתית: פייסבוק, אינסטגרם, יו-טיוב
באיזה מדיות משתמשים בכתיבה שיווקית?
כתיבה שיווקית מספקת לגולשים ערך מוסף, ומשמשת חלק אינטגרלי באתר האינטרנט של החברה, בעמוד השיווקי שלה בפייסבוק, או כפוסט באינסטגרם. אבל גם ב:
- בלוגים
- עמוד יחסי הציבור באתר החברה
- עלון מידע שיווקי להורדה חינמית
- דיוור ישיר
- פרסומים במדיה החברתית
- סרטוני וידיאו אינפורמטיביים
מדוע כתיבה שיווקית היא קריטית להצלחת העסק בעולם הדיגיטלי?
מנועי החיפוש השונים (שהמובילה ביניהם היא גוגל) מספקים למיליארדים של לקוחות תוצאות חיפוש מדויקות בעזרת מילות מפתח, המופיעות בתוך תכנים רבים. יצירת תוכן היא הדרך הטובה ביותר לקידום אורגני והעלאת הדירוג. אך שילוב של מילות מפתח בתכנים כלשהם כבר מזמן לא מספיקות, מכיוון שגוגל רוצה לספק ללקוחותיה אתרים אמינים ואיכותיים המספקים ערך מוסף אמיתי ללקוחות – כשדרישות אלה, לצד דרישות טכניות נוספות משפיעות על הדירוג. ליצירת תוכן איכותי, מעניין, ומקורי יש חשיבות רבה לכל עסק: ללא תוכן ברמה גבוהה, הסיכוי להגיע לחשיפה גבוהה בעולם הדיגיטלי הוא קלוש, ומשפיע באופן ישיר על כמות הלידים והכניסות לאתר.
מהן המטרות עיקריות של הכתיבה השיווקית?
- הגדלת החשיפה לעסק, למותג ולמוצריו
- העלאת הלידים והכניסות לאתר
- העלאת הדירוג של האתר במנועי החיפוש
- חיבור לקוחות החברה לעסק תוך מתן ידע וערך נוסף
- העלאת המכירות
- יצירת אינטרקציה עם הלקוחות במדיה החברתית (תגובות, לייקים, שיתופים)
כתיבה שיווקית היא תמיד חלק מאסטרטגיה
על מנת שהכתיבה השיווקית תהייה אפקטיבית ככל האפשר, היא צריכה להיות חלק מתוך אסטרטגיה שיווקית כוללת, שעונה על הצרכים של הלקוח ופונה ישירות לקהל היעד שלו. האסטרטגיה השיווקית צריכה לנתח ולהבין לעומק איזה מידע הלקוחות של החברה מחפשים (בדרך כלל כי הם זקוקים לפתרון לבעיה מסוימת) ולתת להם מענה על כך. האסטרטגיה השיווקית צריכה למצוא את הדרך הטובה ביותר לספק מענה ללקוח ולדעת גם באיזה אופן. לדוגמה: בבלוג, בדיוור ישיר או בניוזלטר חודשי.
״החלוץ״ – כתיבה שיווקית המתאימה בדיוק לצרכים שלכם
אנחנו ״בהחלוץ״ מתמחים בכתיבת תוכן שיווקי לצרכים המשתנים של הלקוחות שלנו:
- כתיבת תכנים שיווקיים לעמודים באתר החברה (אודות, חזון, עמוד הבית, עמודי תוכן) או לעמודים בודדים בלבד (לדוגמה: עמוד נחיתה)
- כתיבת תוכן שיווקי ומאמרים לבלוגים מכל התחומים
- דיוור ישיר (מיילים)
- כתיבת פרופיל מוצרים
- תכנים שונים לפי בקשת הלקוח
תהליך העבודה שלנו מתנהל כך: כל לקוח עובד מול כותב תוכן אחד המנהל את הפרויקט. בעזרת שאלון אפיון ושיתוף פעולה צמוד, אנו מתאמים ציפיות ומתאימים את הכתיבה לפי דרישות וצרכי הלקוח. באופן זה אנו מאפשרים ללקוחותינו ליהנות מתהליך עבודה דינמי וגמיש לפי הצרכים הספציפיים שלו.
זקוקים לכתיבה שיווקית התפורה בדיוק לצרכים שלכם? צרו עמנו קשר בכל עת לפרטים נוספים!